Wednesday, February 17, 2010

:: permulaan lembaran baru dlm hidup nurul aazwa binti mahd rajuli ::

sudah lama rasanya aku x mencoretkn rentetan kehidupan aku seperti dulu. bukan mengabaikan, cuma tidak tahu dari mana harus aku mulakan cerita aku ini.
:: lembaran baru dlm hidup nurul aazwa binti mahd rajuli ::
tahun 2010, buln february, permulaan hidup aku sebagai seorg yg bekerja setelah lama menjadi pelajar sepenuh masa. sedikit kekok pd mulanya, maklumlah br seminggu aku bekerja, namun rasanya aku semakin dpt membiasakn diri...
aku sedar skrg ni adalah masa utk aku memikirkan masa depanku, masa utk berdikari, dan mengumpulkan aset kekal hidupku...
sesungguhnya aku bersyukur sbb aku dpt kerja yg aku suka n minat, sebagai guru...student aku memanggil aku dgn panggilan "miss nurul"...sedikit rasa bangga di dlm hati menjd seorg guru, namun aku sedar yg aku ada tanggungjwb besar dlm hidupku mencurahkn ilmu pengetahuan dan semua ilmu yg aku ada utk semua studentku. seminggu tidak berjumpa dgn mereka, aku sudah merasakan rindu, dan dpt aku rasakn kini, ada perasaan syg pd mereka semua, rindu utk melihat keletah mereka, melayan cerita dan pertanyaan mereka.

2 comments:

  1. Jadi lah seorang pendidik yang penuh dedikasi.. Moga berjaya..

    ReplyDelete
  2. wah..selamat pagi cikgu kecil..hehehehehe

    ReplyDelete